jul barn jul

Allåå vänner!

Timrå möter modo och leder med 2-1.
Skönt. HihIHiiIIhhHi.

Julen är typ över nu va? Och måste tala om att jag har vuxit upp och inte är ett barn längre. Men jag vill!!

Jag vill vara vaken länge dagen innan julafton och ha pirr i magen. När jag vaknar ligger ett paket i julstrumpan och under granen har mamma börjat lägga fram mer julklappar. Det ska lukta julmat i hela huset och julkalendern har nyss börjat. Därefter blir det julgröt med hela familjen och sedan kommer väntan av kalle anka. Sen kommer släkten och då blir det till att äta. Det går knappt att få i sig maten för att man är så pirrig, snart kommer tomten..

..Han knackar på dörren och man drar sig tillbaka. Lite rädd har jag alltid varit för honom, fastän han är så go. Då får man julklapp efter julklapp. Happy.

Sen ser man på Karl bertil jonsson... Sen svensson svensson. Efter det så är det bara mamma, pappa, syskon hemma.

Nu är man "gammal". Ingen julklapp i strumpan, inget pirr. Men resten fanns faktiskt där.

Så lite glad får man faktiskt vara.

Ute blåser det och jag mumsar på lite paradis choklad. Ska lägga in vackra bilder från kameran. Jag är kanske världens sämsta fotograf.

KRAM!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0