lunar kom med storm




När jag var i tio år kom min kusin hem till mig och berättade en helt fantastisk nyhet.
Hon hade skaffat lunarstorm och jag tänkte "waoow, vad är det för cool grej!?". Hon berättade att det var en sida på internet som man kunde prata med kompisar och göra "pressar". Supercoolt tyckte jag, självklart ville jag också ha det.

Så där satt jag tillsammans med henne och min syster.
På den tiden hade man ju inte bredband, så en timme om dagen fick man sitta framför datan. Iallafall så gjorde vi ett konto. "SuperNattisGirl" var ju så hett att heta, självklart var det mitt namn. Så med en påskgul bakgrund på pressen och några dikter "rosor är röda, violer är blå..blabla.." hade jag äntligen kommit in i lunar-gänget.

En dag fann jag min blivande pojkvän (så kände jag då) och han bodde i Tumba, i stockholm. Han hette "CoolGrabbenAlex" och jag blev kär. Vi skickade mejl till varandra, aldrig i GBn då.

Men en dag så skrev Alex att han ville göra slut.
Jag fick en klump i magen och tänkte, vad har jag gjort?

Han skrev att jag hade "hållt på med hans kompis". Hahahah internethållapå alltså? Visste jag ens vad det var på den tiden? En bra fråga, en riktigt bra fråga. Så med Alex blev det ingen framtid tillsammans med *snyft*

Tanken slog mig idag.
Undrar vad Alex gör idag? Vem är karl och hur i helvetet ser han ut? Han hade iaf den snygga profilbilden på sin press. Likaså jag, den blonda, kaxiga bilden.

Så Alex, minns du mig?

Kommentarer
Postat av: Alex

Självklart minns jag dig.

Adda mig på msn så kan vi ta igen lite förlorad tid [email protected]

2010-04-22 @ 17:34:12
Postat av: Anna

kanske ska poängtera att det var jag som skrev förgående kommentar också HAHAHA

2010-04-22 @ 17:34:49
URL: http://annamj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0