heja sverige blå o gul

Allåå,

Sitter och ser damhockey just nu.
Det är så tråkigt! Dom ligger även under med 12-0, alltså Sverige.

Tur att herrarnas match börjar snart. Jag menar, jag är ju så intresserad av detta. Men hockey gillar jag. Är ju ett väldigt stort timrå ik fan. Eller, jag försöker så gott jag kan att hålla mig uppdaterad och gå på matcher. Måste säga att jag är lite mer av en fotbollsbrutta. Brutta.. Hahah...

Tänkte komma på en liten ramsa också.


Eller ett rim kanske..

Hallå där, sverige kallar!
Dom kommer och ur kassen de målen pallar.
Pucken glider omkring,
alla dansa i en ring.
För sverige satsar på vinst eller?
Ingen förlust dom kom för heller.
Dom vill ba gö mål,
så dom kan säga skål.
Bubbelvatten kan dom dricka,
av champagne kan dom få hicka.
Nu är jag vaken,
men är inte naken.
Om dom förlorar sen,
kan jag inte kalla dom som min vän.
Är vaken för deras skull,
inga skridskor på rull,
utan dom har sylvassa blad,
dom ställer upp sig på rad.
Nu dom sjunga nationalsång,
fan kör nu, vi är på gång!


här sitter man och mår bra. ser ut som man ha hängtisse också.

Tack'o'hej.

Kommentarer
Postat av: marrebarre med en larre

bra rim DÄR, gott folk, se och LÄR



HAHA rim pim lim trim.



Hejdå din gamle kå.

2010-02-24 @ 14:58:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0