tjuvlyssnat

Hahahahha. Jag har inte skrattat någonting idag förrän nu. Gick in på tjuvlyssnat.se och kan inte sluta skratta. Börjar jag bli övertrött?

Ica Maxi, Malmö

En kvinna ~40, står med sin son ~6 i kassan och ska betala. Hon har inte tillräckligt med pengar och måste lägga undan något.
Sonen: Lägg undan pappersflygplanen!
Kvinnan: Flygplanen?
Sonen: Ja, dem som du köper så ofta, de med vingar!


Datorsalen på en gymnasieskola, Stockholm

Tjej ~17: Vad heter den där lilla mössan som alla judar har på sig?
Tjej ~18 (tveksamt): Hmm… googla!
Tjej ~17: Googla?!


Spårvagn 5, Göteborg

En mamma ∼40 och hennes son ∼8 sitter och pratar om bibeln.
Mamman: Vad hette Adam och Evas äldsta söner, de som offrade till Gud?
Sonen: Ja, den första hette Abel. Men vad hette den andra nu igen?
Mamman: Ka…
Sonen (entusiastiskt): Ja! Abel och Kabel!


Vattenpalatset, Lerum

En man ~35 står i kassan och ska betala sina fyra barns glassar när han plötsligt tittar sig omkring.
Mannen (utbrister hysteriskt): Var är Markus? Barn, har ni sett Markus? Åh nej, var är han!
Flicka ~6 (tittar med höjda ögonbryn på pappan och på pojken ~1 i hans armar): Pappa, du håller i honom.
Mannen, som ser extremt trött ut, beställer en kaffe.


Sagabiografen, Boden

Ett gäng killar ~20 sitter i salongen och väntar på att filmen ska börja.
Kille 1: Sist jag var på bio så råkade jag göra bort mig rätt rejält…
Kille 2: Mhm?
Kille 1: Ja, precis när det blev spännande så var det någons jävla telefon som ringde. Man hörde hur den låg och vibrerade i någon ficka, blev helt galen.
Kille 2: Haha, okej.
Kille 1: Så sen tio minuter senare blev det en spännande scen igen, och det började vibrera igen. Så då säger jag högt och ljudligt så att alla i hela salongen hör "KAN DU STÄNGA AV DIN JÄVLA TELEFON?". Och sen så visar det sig att det var på filmen som telefonen ringde.
Alla killar skrattar, inklusive folk på närsittande rader.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0