vardagligheter

Hallå sundsvall, hallå bloggen, hallå mitt gula hus, hallå läsare, hallå tvn

Jag är hemkommen från första skoldagen. Hade svårt att somna i natt men lyckades ändå kliva upp klockan 7! Mycket starkt jobbat av mig. Jag är på otroligt gott humör idag också. Mycket som flyter på lixom. Nästan så att jag vill sjunga någonting vackert. Men finns det någon som vill lyssna?

Jag kan lyssna bra. Mina hörlurar hade pajjat (trodde jag) i ungefär en månad så musiken i mitt liv har inte varit okej under den tiden. Men nu fixade jag det. Lyssnade på yellow - coldplay, akustiskt, och fick världens flashback.

När jag var i London så hörde jag den verisionen på en skobutik i Camden. All personal där började nynna med och jag märkte själv att mina läppar började röra sig. Tänk att en liten sak kan göra något så stort. En låt blir ett minne.

Vad djup jag är. Jag borde skriva oftare. Kanske en memoar? Eller en deckare. Jag gillar deckare.

Ps. Jag hade jetee roligt i stockholm denna vecka. Eller roligt kanske är fel ordval. Jag hade trevligt. Jag och Ekke gjorde inget speciellt. Typ kollade på tv, gick på stan och åt onyttigt. Gott.


Nu tackar jag för mig, puss på dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0