det är inte fel att va ego

Jag var helt plötsligt så lost på nåt sätt. Satt och tänkte på att jag har matteB prövning imorgon, men har inte pluggat nåt. Varför inte? Jo, men jag är sjuk. Visst kan jag sitta här men det går inte att koncentrera sig. Har en bok som ska läsas klar också.

Så kommer tanken.. Om jag inte klarar prövningen imorgon får jag IG och måste jobba upp det senare, kul. Men en annan tanke föds också. Vad ska alla göra efter studenten? Vilka ska flytta? Vilka kommer jag känna om 5 år? Denna tanke övergår till rädsla. Visst kommer jag få nya kompisar, men kanske ingen riktig vän. Vem är kompis, vem är vän? Gud vad det snurrar.

Kommer man känna samma människor hela livet, eller gör man val. Inser man vilka som är viktiga och skiter i resten? Ingen kul tanke alls. Nu när jag tänker efter vem är viktig? JAG ÄR VIKTIG. Ska man vara ett ego?

Tusen frågor inga svar.

Jag vet att jag har dig.
Dig...
..och dig.


För mig är jag viktigast. Man ska vara ego. Javisst!

Kommentarer
Postat av: pernilsson

du har mig! :)

2010-03-19 @ 16:12:39
URL: http://thechapter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0