otäck dröm

Hej,

Jag hade en jävulst jobbig
dröm i natt som inte givit mig någon ro! Bara därför, så vaknade jag tio minuter innan min buss gick. Kul att missa filosofin, som förövrigt är min enda lektion för idag.

Men, kan ju då passa på att dela med mig av denna;


Jag och Madeleine är i stockholm och jag tror att jag flyttat ner och hon är på besök. Vi ska se hockey i globen och väl där träffar vi hennes tränare - min förra innebandy tränare. Vi pratar och jag ska börja i deras lag. Sedan sitter en ganska knubbig pojke i 14-års åldern, med glasögon (påminner om en jag inte tänker nämna he-he) och ska tydligen också börja. "Men han ska få spela de 2 andra matcherna, alltså de lätta", säger tränaren.
Globen såg inte ut som idag. Vi hade några slags VIP-platser så vi satt i mitten av globen, högt uppe. Jag skulle gå på toaletten och råkade välta ut ida nilsson böö's sminkväska, fast jag inte ens sett att hon varit där. När jag kom ut från toaletten var det något dagis som höll på att dansa och jag kom inte förbi för att finna min sittplats. Dä försökte jag gå bakom en tjej men hon var omänskligt mycket kortare och mindre än mig så jag stötte till henne så hon ramlade och skadade sig, oops.

Då var vi i Matfors senare. Var påväg mot stallet, jag och mina vänner som jag umgicks med när jag var 14 (har såklart kontakten med alla men vi är inte ett "gäng") och vi såg underliga saker. Två små, väldigt små, hästar sprang över vägen och hade målningar över sig. Riktigt skumt faktiskt. Sedan när vi passerat en bit in till stallet så börjar det regna och åska. Det åskade och blixtrade till precis överallt så alla vi började gråta. Jag blev träffad av blixten, på sidan av mitt smalben. Marielle var tvungen att släpa mig mot ett skydd vi funnit. Så där stod vi, intrycka mot en vägg med ett litet tak över oss.

Jag kollar framför mig. Där står 2-3 otäcka varelser, tänk er i Sagan om ringen, dom svarta sakerna som är ute efter ringarna! Det sista jag tänker är att jag ska dö. Istället blir det helt svart och då jag vaknar sitter vi i burar. "WOLVES" står det utanför. Vi är på något slags zoo och är vargar i deras ögon. Det absolut sista jag ser från min dröm, är en kvinna med mintgrön hud. Hon sitter och vaktar kattburen..

Adjö

Kommentarer
Postat av: ida

haha min sminkväska?!!!:D

2010-05-17 @ 00:52:27
URL: http://idanb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0