val 2010

Goder afton käre blogg,

Imorgon ska jag gå och rösta. Det är första gången i hela mitt liv som jag får rösta dessutom.

Förut läste jag om en tjej vars mamma hade blivit sviken av borgarna och det var otroligt sorgligt. Det fick mig att tänka att vem som helst, när som helst kan hamna i trubbel och då behöver man skydd. Frågan är den, vad är den rätta rösten egentligen? Jag har fått en sjuklig beslutsångest och ångrar att jag inte läst på lite mer än jag gjort.

Vet man sina åsikter? Då borde man isåfall veta vart man ska lägga sin röst.

Det känns ungefär som att man skulle haft ett prov imorgon och man inte läst på ordentligt och gör ett halvdant resultat, för mig nu. Tänk om jag väljer fel?

Blir det bra vad jag än väljer?
Går världen inte under? Finns det någon som känner samma?

Förmodligen blir det att jag går på magkänslan imorgon. Blir nog så att jag röstar med hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0