Solsken

Idag är det en underbar lördag! Det är strålande solsken och äntligen har kylan försvunnit. Vinterjackan fick stanna hemma idag till och med. För tillfället sitter jag på jobbet och lyssnar.

Efter jobbet hade jag tänkt möta upp ecke som är på hockey och ev storhandla. Vill ju helst åka till Willys då det är ganska mycket billigare där än på coop i Gubbängen. Det sämsta är ju att det finns bara långt ute i förorterna och jag orkar ju inte direkt åka till typ kungens kurva för att handla idag. Måste ju hinna hem och laga middag innan melodifestivalen!

Jag älskar melodifestivalen. Något man sett på sedan man föddes så att säga.

Det är sällan jag längtar "hem" till Sundsvall. Men ibland vill man bara sätta sig på första bästa tåg och stanna i m-hood föralltid. Sitta i vardagsrummet med mamma och pappa framför Mash eller Skenet bedrar (mina pärons favoritprogram) och äta kvällsfika. Lägga sig i min sköna säng tillsammans med min katt som varit hos mig sedan jag var 8-9 år gammal. Ta en kvällspromenad med hundarna eller bara hälsa på hos mormor.

Men! Jag trivs superbra här nere och även om jag ibland längtar hem så finns inte en tanke på att flytta hem igen. Nu bor jag här, har startat ett helt nytt liv, med nya människor och jag har ett jobb där jag trivs.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0