Vägen till antikrundan

God förmiddag,

Igår när jag kom hem från jobbet så tänkte jag och Erik titta på svt-play. Jag föreslog antikrundan...

...antikrundan...

Erik var positiv till mitt förslag. Ett avsnitt blev 2, 2 blev 3 och till slut hade vi sett vartenda avsnitt från denna "säsong". Jag kan inte förstå varför jag tycker det är bra. Eller bra, det är okej.

Jag har insett att sedan jag flyttade har jag förändrats väldigt mycket, samtidigt som om jag är exakt samma person som innan. Hur det nu går ihop. Grejen är nog det att jag har bara vuxit upp. Värderar helt andra saker nu än vad jag gjorde "förr". Då var det viktigt att gå på krogen var och varannan helg, helst väldigt rund om fötterna. Det var viktigt att vara med och vara "inne". Helst skulle man hitta på något jämt. Om man var hemma en helg var man tråkig. Om man inte gjorde något missade man något. Sitta på facebook dygnet runt istället för att plugga, bara för att inte missa någonting.

Nu idag gör det mig inget alls om jag struntar i krogen och sitter hemma med en godispåse och melodifestivalen. Jag struntar fullständigt om jag är med eller inne, är jag hemma är jag inte tråkig och att när jag väl kikar in på facebook ser man människor som uppdaterar var tionde minut vad som händer i deras liv, hur hårt de jobbar, hur bra big brother är eller hur "SOLSIDAN ÄR KÖÖNG".

Jag blir så glad. Att jag inte blev som många jag känner. Stannar på samma punkt och vill inte fortsätta. Fortsätter på samma gamla spår. Gnäller ofta att inget händer och hur mycket man vill göra något nytt på ett nytt ställe.

Men egentligen bryr jag mig inte så värst mycket. Jag sitter hellre framför antikrundan och beundrar alla föremål som folk fyndat och är värda tusentals kronor. Glad att jag bytte spår och gick min egen väg för att hitta mig själv.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0